3 Ağustos 2012 Cuma

Yaz tatlısı

Yaz hali, meyveler bereketli, çeşitli, her gördüğüm meyveden alıyorum ama tüketemeyince çöpe gitmelerine de üzülüyorum. Dolabın kuytu köşelerine saklanmış kayısı ve şeftalileri yakaladım ve onlardan hem kolay hem de hafif bir tatlı yaptım. Siz de istediğiniz meyveleri bu tarife uygulayabilirsiniz.



Meyve karışımı:
3 şeftali
4 kayısı
3 çorba kaşığı şeker
Tarçın

Hepsini bir tencerede pişirin. Ben meyveleri parçalı bıraktım, isterseniz blenderdan geçirip püre yapabilirsiniz.

Puding:
1/2 lt süt
1 çorba kaşığı un
1/2 çorba kaşığı nişasta
3 çorba kaşığı şeker
Muskat

Devamlı karıştırarak pişirin, boza kıvamına gelince tamamdır.

25 cm x 15 cm bir kaba bir kat petibör dizip üzerine puding ve meyveli karışımı dökün. Aynı işlemi birer kat daha tekrarlayın, buzdolabında soğumaya bırakın.
Sıcaktan bunaldığınızda da serin serin afiyetle yeyin..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder