27 Ocak 2012 Cuma

Zeytinyağlı şık kereviz...

Madem eni konu kıştayız ben de bir kış klasiği pişireyim dedim.
Bu sefer, sivri tadını herkes sevmese de küçük dokunuşlarla çok lezzetli bir hale gelen kereviz beyi misafir ettim mutfağıma. Tadını yumuşatmak için ister içine patates katın, ister baharatlarla pişirin, isterseniz de limon suyu yerine portakal suyu kullanın. Ben hepsini birden yaptım, kereviz beyi önce pişirdim, sonra da bir güzel süsledim. Bakalım siz de beğenecek misiniz :)

Zeytinyağlı Şık Kereviz (6 kişilik)

1 orta boy kereviz
3 orta boy patates
1 soğan
1 portakal
1 tutam  rezene (tane)
3 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı un
Tuz, karabiber

Soğanı acı kokusu çıkana kadar zeytinyağ ile tencerede çeviriyoruz.
Kerevizi ekleyip 1-2 dakika çeviriyoruz, patatesi de ekliyoruz ve çeviriyoruz.
1 portakalı enine ikiye kesip içini çıkarıyoruz (kabuklar sunum için lazım olacak) suyunu tencereye ekliyoruz.
Rezene, tuz, karabiber, unu ekleyip karıştırıyoruz ve üzerini kaplayacak kadar su ekliyoruz.
Orta ateşte pişiriyoruz. 
Soğuduktan sonra ince kıyılmış kereviz yapraklarını ekliyoruz.
Portakal kabuğunun içini kerevizle dolduruyoruz.
Sonra da afiyetle yiyoruz !!!


2 yorum: